Referencje

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
 
Sandro Rosell
FC Barcelona President

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

Kolejne wyzwanie i kolejne, bardzo ważne działania w ramach Autonomii. Jak wygląda obecny system edukacji każdy wie, wystarczy dokładniej zapoznać się z narzucanymi programami edukacji czy regulacjami działań szkół i uczelni w instytucjach oświatowych. Zastrzeżenia budzi nie tylko powierzchowne programy edukacji,

ograniczanie kreatywności, indywidualnych uzdolnień. Te działania blokują w znacznym stopniu rozwój własny uczniów.

Kolejnym elementem jest sposób oceny wyników nauczania. Sposób oceny za pomocą testów nie oddaje rzeczywistej wiedzy i umiejętności a jest jedynie ułatwieniem dla osób o dobrej pamięci, a nie charakteryzujących się samodzielnym i kreatywnym myśleniem. Problemem są też niektóre przedmioty, które często zakłamują rzeczywistość - jak np. historia. Oficjalne programy nauczania nie tylko omijają niektóre ważne fakty historyczne, ale często budują fałszywy obraz historii i rzeczywistości.

Edukacja Autonomii

Opierała by się o wewnętrznie przygotowane programy nauczania, zrealizowane w ten sposób, aby zapewnić kompatybilność z systemami edukacji państwa 3RP.  Powinny one być  skonstruowane w ten sposób, aby poziom wiedzy pozwalał bez żadnego problemu być przyjętym do szkół wyższych. Docelowo będziemy starali się opracować też możliwości otwierania swoich własnych uczelni, tworząc możliwość rozwoju potencjału intelektualnego młodzieży we Wspólnocie RLP.

Oprócz tradycyjnego systemu edukacji szkolnej - począwszy od żłobków, szkół podstawowych, i szkół wyższych - planujemy zorganizować też różnego rodzaju kursy, szkolenia zawodowe i specjalistyczne, poszerzające wiedzę i doświadczenie. Szczególną rolę planujemy nadać tu edukacji zdrowotnej, z dużym naciskiem na medycynę naturalną, ziołolecznictwo, nieinwazyjne metody medycyny alternatywnej, leczenia bioterapeutycznego..

Rola edukacji i rozwoju

Edukacja  w ujęciu strategicznym jest jednym z najważniejszych elementów działań Autonomii. Bez prawidłowego wykształcenia i wiedzy dzieci i młodzież, nie tylko zatracają swą historyczną tożsamości  patriotyzm, moralność, kreatywność i samodzielność w ocenie rzeczywistości.  Obecne systemy edukacji podtrzymują .trendy konsumpcjonizmu, życia na kredytowych, lichwiarskich zasadach funkcjonowania gospodarki. Akceptują niewolnictwo finansowe i uzależnienie od systemu, często nie zdając sobie sprawy z wagi podjętych decyzji ekonomicznych. Powoduje to też kompletny brak znajomości obrotu finansowego i rynków walutowo surowcowych.

Bardzo istotny jest też temat praktycznego wykorzystywania nabytej wiedzy i umiejętność stosowania jej w życiu na co dzień.. Często w znacznym stopniu młodzież nie potrafi zastosować przyswojonej w szkole wiedzy w praktyce. Kolejnym ważnym elementem jest często bezrefleksyjna wiara w przekazy głównych mediów. co jest wynikiem braku umiejętności samodzielnego, krytycznego i logicznego myślenia.

Dlatego też wspólnota nasza będzie kłaść silny nacisk na stworzenie nowych podwalin edukacji, opartych na rzetelnej wiedzy i uwzględniających indywidualne potrzeby i umiejętności uczniów. Wzbudzenie chęci poszukiwania prawdy, własnych metod badania rzeczywistości, budowania własnej wrażliwości i kreatywności, to główne cele ,które pragniemy realizować w nowej szkole. Nauka powinna być radosnym doznaniem, a nie zajęciem ,które kojarzy się z przymusem i ograniczaniem, ciągłym ocenianiem i podciąganiem wszystkich pod jedną miarę. Nowa edukacja to nowa społeczność, nowa społeczność, to nowy świat. Zacznijmy więc go tworzyć, dając młodzieży i dzieciom możliwość rozwoju jakiego ludzkość od dawna nie zaznała..