Referencje

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.
 
Sandro Rosell
FC Barcelona President

Assign modules on offcanvas module position to make them visible in the sidebar.

JM-Sampe-Data

U podstaw inspiracji założenia Wspólnoty Rdzennego Ludu Polskiego było odtworzenie tradycji i przywrócenie historycznej prawdy z zapewnieniem bezpieczeństwa i niezależności od systemu.
Te cele zaczęliśmy realizować inicjując działania różnych grup - Komisji Tematycznych, które uruchamiamy i które już w części działają.
Ma to na celu wypracowanie - w nawiązaniu tradycji przodków - fundamentów i podstawy funkcjonowania WRLP.
Już pierwsze działania i prace uzmysłowiły nam, że realia historyczne zmieniły się znacznie. Obecnie nie da się odizolować w 100% od życia systemie społecznym, gdyż stanowiłoby to w dużym stopniu regres cywilizacyjny, a nie taka rola i cele były podstawą powołania i działania WRLP.
Podstawowymi priorytetami obarczyliśmy 2 kierunki działań: edukację i rolnictwo.


Rolnictwo i żywność
Powstały założenia wewnątrzwspólnotowego rynku i sposobu wymiany towarowo-usługowej – jako elementu zapewniającego zaopatrzenie Wspólnoty w zdrową żywność, a z drugiej strony – pewność zbytu wyprodukowanej zdrowej i ekologicznej żywności.
Wiąże się to z pokonaniem wielu barier mentalnych zarówno u dostawców żywności, jak i też podnoszenia świadomości konsumentów – odbiorców żywności – głównie członków Wspólnoty. Zdrowa, ekologiczna i certyfikowana przez WRLP żywność powinna być też naszym towarem „eksportowym”, dzięki któremu moglibyśmy zapewnić sobie prawidłowe funkcjonowanie kursu wymiany towarów i usług przy współpracy z tradycyjną gospodarką i przemysłem poza wspólnotowym.


Edukacja
Ze względu na strategiczną ważność tego działu w funkcjonowaniu społeczności, jest priorytetowa ze względu na zastrzeżenia do obecnego kształtu realizowania zadań edukacyjnych przez systemowe szkoły.
Widoczny już coraz wyraźniejszy spadek poziomu inteligencji społecznej, moralnych podstaw funkcjonowania społeczeństwa, rosnąca rola konsumpcjonizmu – prowadzą do katastrofy.
Dalsze funkcjonowanie w takich wartościach i kreowanych postawach młodych ludzi jest w naszym odczuciu bardzo szkodliwe społecznie i też sprzeczne jz tradycyjnymi wartościami, szczególnie Słowian zamieszkujących te ziemie.
WRLP ma prawo do tworzenia całego systemu własnej i niezależnej edukacji począwszy od wychowania przedszkolnego, a skończywszy na szkolnictwie wyższym. Możemy i tworzymy programy, które mają przywrócić prawdziwą rolę edukacji i budowę świadomego, inteligentnego i posiadającego dużą wiedzę i umiejętności społeczeństwa. Rozbudowa potencjału intelektualnego powinna być jednymi z najważniejszych celów istnienia każdej społeczności.


U podstaw planu inicjacji WRLP było stworzenie fundamentów funkcjonowania, opracowanie wewnętrznych reguł, stworzenie najważniejszych i pilnych instytucji. Dopiero wtedy planowaliśmy upublicznienie i zaproszenie do uczestnictwa w działaniach osób, które przejdą podstawową weryfikację, a przede wszystkim identyfikować się będą z Celami i Wartościami określonymi w założeniach funkcjonowania naszej Wspólnoty.
Stąd też powołanie i tworzenie poszczególnych Komisji Tematycznych, do których zapraszaliśmy i zapraszamy osoby aktywne, świadome, z wiedzą w poszczególnych dziedzinach, ale też konstruktywne i mające pomysły, wizję działań i które mogły by wnieść do poszczególnych projektów nową wartość.

Chociaż brzmi to świetnie – zauważamy, że dziwna, antyspołeczna i groźna dla całego społeczeństwa, nie tylko rdzennych mieszkańców tych ziem, działalność politycznych i społecznych grup przybiera wyjątkowo destrukcyjny charakter. Wymaga to działań i aktywnej reakcji już teraz.

Traktat WHO
Działania WHO, które według bardzo ostrożnych szacunków spowodowały około 250 tysięcy nadmiarowych zgonów Polaków, są kontynuowane. Zwracamy uwagę, że obecnie działania Ministerstwa Zdrowia , mają znamiona przestępczych. Wiąże się to z pracami nad Traktatem Antypandemicznym z WHO, która jest prywatną organizacją,  powiązaną z koncernami farmaceutycznymi.
Analiza prawna nie daje jakichkolwiek podstaw, aby Polski rząd mógł brać udział w delegowaniu kogokolwiek do współpracy w tym projekcie, ze względu nie tylko na niezgodność z Deklaracją Praw Człowieka, ale i z Konstytucją Polskiej Rzeczypospolitej, której art. 87 stanowi , że Konstytucja  jest najwyższym aktem prawnym na terenie RP.
Konstytucja absolutnie nie przewiduje takiej formy współpracy z prywatną firmą, czy organizacją międzynarodową, a procedowanie w tych sprawach, które według doniesień ma przenieść możliwość zarządzania państwem pod jurysdykcję obcego podmiotu.
Ma to wszelkie znamiona Zdrady Dyplomatycznej, z wszelkimi tego konsekwencjami.
Nasze grupy prawne we współpracy z innymi aktywnymi organizacjami i urzędami działającymi na podstawie obowiązującego prawa oraz Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej przygotowują formalne zgłoszenia złamania prawa i próby naruszenia naszych podstawowych praw zadeklarowanych nie tylko w Konstytucji, ale i w Prawie Międzynarodowym.

Widzimy wszyscy ile złego dokonał system „zdrowia” przez ostatnie 3 lata i musimy się temu skutecznie przeciwstawić. Wszystko wskazuje że był to tylko test możliwości.
Dlatego też WRLP poczuwając się do odpowiedzialności wobec Rdzennego Ludu, ale i też całej społeczności Polski, wystosowała wniosek o zaprzestanie tej haniebnej i nie zgodnej z prawem działalności. Zażądaliśmy aby strona rządowa w trybie natychmiastowym przerwała wszelkie prace i działania związane z udziałem w tworzeniu tzw traktatu WHO. Złożyliśmy też żądanie zakończenia w trybie pilnym wszelkich prac i wycofania przedstawicieli Polski z prac nad traktatem WHO. Żądanie zakończenia rozmów w sprawie traktatu WHO

Ustawa 3238
Podobnie zadziałaliśmy w sprawie ewidentnego zamachu na naszą własność, jaką stanowią zasoby geologiczne, do których zaliczono w tej ustawie również wodę – Dobro Wspólne wszystkich mieszkańców. Zarządzanie Dobrami Wspólnymi przez Rząd jest ściśle określone w Konstytucji RP, oraz gwarantowane podpisanymi przez Rząd Polski prawami zawartymi w Deklaracji Praw Ludności Rdzennej. Dobra Wspólne są własnością Narodu, a zarządzanie tymi dobrami zostało powierzone Rządowi, który w tej chwili przekracza swoje kompetencje i łamie prawo.
Rząd i wybrani przez nas w powszechnych wyborach przedstawiciele mają tylko prawo do zarządzania tymi dobrami w naszym imieniu. Absolutnie nie mają prawa do ich sprzedaży czy utraty dysponowania tymi strategicznymi dobrami i zasobami na niekorzyść Narodu Polskiego.
Nawet pobieżne zapoznanie się z tą ustawą, która została już przez posłów podpisana, wykazuje znamiona celowego zamachu na nas Polaków i Rdzenną Ludność, gdyż oddaje do jednoosobowej decyzji Głównego Geologa Kraju możliwość decydowania o wszelkich zasobach, w tym i wody, i podejmowania w tym względzie decyzji które nie będą mogły być zaskarżone i nie przewiduje się żadnego trybu odwoławczego.
Z zaproponowanych tam rozwiązań wynika, że realizacja wydobycia takich zasobów, na podstawie decyzji Głównego Geologa, wiązać się będzie z pilnym wysiedlaniem i eksmisją zamieszkałych na takich terenach mieszkańców, na warunkach które należałoby określić jako bandyckie i złodziejskie. Z treści całej ustawy, którą przygotowywał według informacji publicznych Główny Geolog Kraju wynika, że Premier Rządu wykazał się całkowitą niekompetencją, nie kontrolując uprawnień, jakie nadał sobie twórca tej Ustawy.

Jest tak dużo wątpliwości prawnych i zastrzeżeń, a to tylko jeden z aspektów tej budzącej grozę ustawy, w której dużo miejsca zajmuje również szczególnie groźna koncepcja stworzenia na terenach Polski podziemnego składowiska różnych odpadów w tym głównie składowania CO2 w wytypowanych przez Głównego Geologa miejscach.
Działania te są szczególnie groźne ze względu na zablokowanie możliwości eksploatacji wielu zasobów i bogactw geologicznych i energetycznych w przyszłości na takich terenach, zablokowanie tam rozwoju przemysłowego i budowy jakichkolwiek struktur budowlanych.
Tereny takie zostały by wyłączone z całkowitej eksploatacji razem z bezpiecznymi strefami. Dodać należy że proponowana ustawy zawierają zobowiązanie do przyjmowania i magazynowania odpadów nie tylko Polskich, ale i z całej Europy. Jest to groźny zamach na nasze środowisko naturalne.
Jest tam jeszcze ogromna ilość szczegółowych rozwiązań które absolutnie nie mogą mieć miejsca jako szkodliwe społecznie i naruszające nasze prawa do zasobów naturalnych.
Wystarczy zapoznać się z tym 900 stronicowym dokumentem, aby zrozumieć że nic tam nie jest przypadkowe. Sama treść ustawy liczy 100 stron i odwołuje się do wielu innych ustaw i aktów prawnych, więc jest trudna do analizy, ale po uzasadnieniu przygotowania projektu tej ustawy podpisanego przez premiera Mateusza Morawieckiego – jej inicjatora - możemy zapoznać się z raportem z konsultacji społecznych oraz pracami Komisji Sejmowej, która odrzucała wnioski różnych organizacji społecznych, władz gminnych, stowarzyszeń, fundacji w bardzo konsekwentny sposób. Natomiast zatwierdzała ochoczo poprawki wniesione przez KP PIS (Klub Parlamentarny PiS ??) , które w sposób bezczelny zawierały już oznaczone kolejnymi numeracjami artykułów propozycje zmian tej ustawy.
Analiza tych zapisów wskazuje, że posłowie albo nie czytali tego dokumentu i nie analizowali jego w tej ostatecznej formie z wrzuconymi od zaplecza groźnymi zmianami, albo świadomie działają na szkodę Narodu Polskiego.

Wspólnota Rdzennego Ludu Polskiego wystosowała do Senatorów pismo, wzywające do odrzucenia procedowanej ustawy w całości i z ogromną satysfakcją odnotowaliśmy, że efekty tych działań , wspólnych z dużą częścią społeczeństwa, odniosła bardzo pozytywny skutek.  wniosek o dorzucenie ustawy 3238

Przeciwdziałanie bezprawiu
Właśnie już tylko te dwa przykłady wskazują, że dalsze działania są szkodliwe dla Polski. Należy pilnie przerwać, ze względu na szkodliwość dla Narodu Polskiego i Rdzennego Ludu.
Zakładając że działania posłów nie są celowe i nie działają oni wrogo w stosunku do społeczeństwa, postanowiliśmy zainicjować projekt wsparcia przedstawicieli Narodu Polskiego w Sejmie, w na zasadzie pomocy w interpretacji projektów ustaw jakie są przedstawiane w sejmie do zatwierdzenia.
Tak aby ich brak specjalistycznej wiedzy, nie powodował, że podpisują się pod tak szkodliwymi rozwiązaniami.

Plan konkretnych działań
Wynika z tego konieczność zbudowania szerokiej bazy społecznej współpracy w celu „wsparcia” posłów  i wskazania złych rozwiązań, jakie zawarte są w procedowanych projektach ustaw. Należy również zachęcić ich do działań pozaparlamentarnych, które na zasadach konsultacji społecznych pomogą tworzyć akty prawne akceptowane przez społeczeństwo.
Każdy parlamentarzysta dysponuje służbowym biurem do kontaktów ze społeczeństwem, co należy wykorzystać. Nie jest ważna jego przynależność partyjna, ale na pewno ważna jest jego postawa prospołeczna i sposób działania, który będzie jednoznacznie potwierdzał rzeczywiste cele jego działalności społeczno-politycznej. Dlatego każdy taki kontakt, każda rozmowa, dyskusja , zobowiązanie powinno znaleźć swoje potwierdzenie w relacjach ,nagraniach, opisanych raportach z tych spotkań,  które byłyby upubliczniane. Stworzona w ten sposób baza danych byłaby cennym wskaźnikiem i elementem oceny politycznej danego przedstawiciela Narodu Polskiego.

Do realizacji takich działań, potrzebna jest lokalna aktywność, samoorganizowanie się grup osób świadomych mających możliwość wejść w merytoryczną dyskusję z danym Posłem lub Senatorem.
Konieczne jest przedstawienie stanowiska społeczeństwa  w każdej sprawie oraz krytyczne spojrzenie na pewne aspekty ustaw i możliwość zasugerowania rozwiązań .
które byłyby korzystne dla społeczeństwa.


Zupełnie inne spojrzenie na pewne sprawy może być dla naszych przedstawicieli w Parlamencie bardzo inspirujące, szczególnie jeśli będzie miało widoczne poparcie oddolne.
Rozmowy i dyskusje muszą mieć odpowiedni poziom merytoryczny. Według nas powinny powstać specjalne grupy zadaniowe, skupiające osoby mogące merytorycznie ocenić skutki projektów ustaw. Przygotowywaliby oni materiały edukacyjne dla lokalnych grup działania do wykorzystania w czasie rozmów z lokalnymi przedstawicielami Parlamentu.

Logistyka działań
Ze względów logistycznych należy to oprzeć na formie organizacyjnej i strukturze, która zapewni koordynację działań, żeby ich skuteczność była jak największa. Stąd też będziemy chcieli osobom zainteresowanym przedstawić bardziej szczegółowy plan konkretnych działań, które nie będą wymagać ani dużego nakładu pracy, ani hiper aktywności, a jedynie zapoznanie się z przygotowanymi materiałami i kontaktowanie się co jakiś czas z lokalnymi przedstawicielami społeczeństwa w Parlamencie. Może to być ciekawym doświadczeniem i sposobnością poznania świata polityki, może dostarczyć wielu ciekawych doznań i doświadczeń oraz satysfakcji, jeżeli owoce tych działań wpłyną na poprawę jakości uchwalanych ustaw.
Tym bardziej że w planach są kolejne regulacje prawne, które są atakiem na nasze prawa i służyć mają dalszemu pogarszaniu się naszych warunków życia i zubażania społeczeństwa. To chociażby nowe projekty zmian opodatkowania i zasad funkcjonowania przedsiębiorstw, jak i już całkiem kuriozalna zasada zakazu rejestracji interwencji policji, co będzie skutkować wzrostem łamania prawa przez policję. Wysyp takich zdarzeń zaobserwowaliśmy w ostatnich latach. Sankcjonowanie takich prawnych regulacji świadczy i bardzo złych intencjach pomysłodawców, którzy kompletnie łamią wynikające z Konstytucji nasze prawa.
W związku z powyższym planujemy jako Wspólnota Rdzennego Ludu Polskiego rozszerzenie działań przez powołanie Klubów Wsparcia WRLP, które mogłyby realizować wskazane wyżej działania.
Zakładamy że Koordynatorami takich działań lokalnych powinny być osoby mające co najmniej statut kandydata na członka WRLP.

Zapraszamy do aktywnego działania
Liczymy na owocną współpracę w kierunku inspirowania nas do działań mających swe pochodzenie w takich grupach, szczególnie jeśli będą to kreatywne pomysły, inspiracje działań.
Naszym celem jest stworzenie pewnego parasola ochronnego dla Ludności Rdzennej naszych ziem.
Obecnie celem numer jeden staje się konieczność obrony naszej całej społeczności przed katastrofalnie szkodliwymi działaniami Państwa.


Jeśli ten plan działań i zaproponowana aktywność rezonuje z Państwem, widzą Państwo w tym sens i rolę dla siebie, prosimy o aktywne działanie i zaangażowanie się.
Pierwszy krok, to „przegląd” i zaproszenie do współpracy znajomych, wytypowanie osób świadomych, z potencjałem wiedzy i doświadczenia, które mogły by skutecznie zaangażować się w te działania. Od czegoś trzeba zacząć, a musimy pamiętać, że nikt za nas nic nie zrobi.
Budujmy więc lokalne grupy działania oparte o ten prosty zakres działań. Jesteśmy pewni, że ten niewielki wysiłek, może mieć duży wpływ na rzeczywistość, dużo większy niż wchodzenie w interakcję polityczną, budowanie organizacji politycznych i próby uzyskania wpływu bezpośredniego na tworzenie prawa w Parlamencie.

Zapraszamy do współtworzenia wspólnej rzeczywistości,

Dla osób które zadeklarują aktywne współdziałanie będziemy przygotowywać kolejne informacje i przedstawimy kolejne etapy planu działań.

Chętnych prosimy o przesłanie maila z informacją:

  • imię, nazwisko
  • telefon i adres mailowy
  • miejsce działania
  • doświadczenie w działaniach społecznych
  • ocena projektu (konstruktywna krytyka mile widziana)
  • Propozycje, inspiracje do dalszych działań

logo    Łódź,  4.07.2023     

Wspólnota Rdzennego Ludu Polskiego

Kosynierów Gdańskich 18 , 93-357 Łódź

mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Minister Zdrowia Pan Adam Niedzielski
Ministerstwo Zdrowia
biuro współpracy międzynarodowej
ul. Miodowa 15
00-952 Warszawa

Do wiadomości:
 
Prezes Rady Ministrów
Pan Mateusz Morawiecki
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Al. Ujazdowskie 1/3
00-950 Warszawa
Ministerstwo Sprawiedliwości Pan Zbigniew Ziobro
Ministerstwo Sprawiedliwości
AI. Ujazdowskie 11
00-950 Warszawa
Biuro Światowej Organizacji Zdrowia
WHO Country Office in Poland
 
Al. Jerozolimskie 155
02-326 Warszawa

Wezwanie

do natychmiastowego zaprzestania udziału w pracach nad Traktatem przeciwpandemicznym WHO

oraz poprawkami do Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych 2005 (IHR)

Działając w imieniu Wspólnoty Rdzennego Ludu Polskiego działającej jako zgłoszona do ONZ wspólnota rdzennych ludów w oparciu o Deklarację Praw Ludności Rdzennej podpisaną przez państwa, członków Organizacji Narodów Zjednoczonych w roku 2007,  na podstawie art. 63 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, i w nawiązaniu do art.1, art.7, art.9, art.30, art.32 pkt.1, art.38, art.39, art.68 pkt.1, art.79 pkt.1, art.82, art.83 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, niniejszym wzywamy do natychmiastowego zgłoszenia przez Rząd Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie art. 22 Konstytucji Światowej Organizacji Zdrowia z dnia 22 lipca 1946 r. (Dz.U. 1948 Nr 61. poz. 477), (Dz.U. 2006 Nr 162, poz. 1145tj.), dalej: „Konstytucja WHO”, w zw. z art. 59 ust. 1 oraz art. 61 Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych 2005, dalej „IHR” oraz art. 5 i art. 19 Konwencji wiedeńskiej z dnia 23 maja 1969 r. (Dz.U. 1990 Nr 74, poz. 439) O prawie traktatów:

sprzeciwu do negocjowanego Międzynarodowego traktatu w Sprawie profilaktyki i gotowości pandemicznej.

W przypadku trudności proceduralnych w złożeniu sprzeciwu, wzywamy nasz Rząd _do odwołania udzielonego pełnomocnictwa, odwołania oddelegowanych przedstawicieli strony Polskiej i natychmiastowego zaprzestania w imieniu Polski procedowania nad przedmiotowymi dokumentami.

Na wstępie należy wskazać, iż niniejsza treść wezwania skierowana do Państwa nie stanowi prośby, a żądanie podjęcia działań zgodnie z polskim i międzynarodowym prawem.

Zaufanie do Organizacji WHO nie jest podzielane przez coraz większą część społeczeństwa polskiego a w szczególności przez członków Wspólnoty Rdzennego Ludu Polskiego.

Znane nam i upublicznione propozycje Traktatu przeciwpandemicznego WHO oraz proponowane poprawki do IHR 2005 stanowią ewidentne, jawne i rażące łamanie prawa polskiego i międzynarodowego, w wyniku czego oba traktaty będą nieważne z mocy prawa międzynarodowego, nie będą wiążące a ich przestrzegani związane będzie z rażącym łamaniem prawa. Nieskuteczność prawna procedowanych dokumentów dotyczy szczególnie członków Wspólnoty Rdzennego Ludu Polskiego zgodnie z art.1, art.7 pkt 1-2, art.24, art.37, art.42, art.45,art.46 pkt 2-3, Deklaracji Organizacji Narodów Zjednoczonych o Prawach Ludności Rdzennej z 13 września 2007 r.

Dalszy udział oddelegowanych przedstawicieli Rzeczypospolitej Polskiej w tym niezgodnym z prawem procederze będzie przejawem działania z premedytacją przeciwko Polsce i Polakom, w tym szczególnie Rdzennym Mieszkańcom tych ziem. Członkowie WRLP absolutnie nie wyrażają zgody na marnotrawienie pieniędzy polskich podatników. Nasze jednoznaczne stanowisko uzasadniamy w następujący sposób:

I. Traktat przeciwpandemiczny WHO

Na 75 Światowym Zgromadzeniu zdrowia w kwietniu 2022 r. zaproponowano szereg poprawek w stosunku do pierwotnej propozycji Traktatu, o następującej treści:

1. Artykuł4 pkt 3 projektu zerowego traktatu:

pkt 3 SUWERENNOŚĆ, cyt.:

"Państwa mają zgodnie z kartą Narodów Zjednoczonych i zasadami prawa międzynarodowego suwerenne prawo do określania i zarządzania swoim podejściem do spraw publicznych w obszarze zdrowia, zwłaszcza zapobiegania pandemii, gotowości, reagowania i odbudowy systemu opieki zdrowotnej zgodnie z ich własną polityką i ustawodawstwem pod warunkiem że działania w ramach ich jurysdykcji lub kontroli nie wyrządzają szkody ich narodom i innym państwom. Suwerenność obejmuje również prawa państw do ich zasobów biologicznych."

Zapis ten wprowadza warunkową suwerenność co jest niedopuszczalne w świetle naszej Konstytucji oraz prawa międzynarodowego i zostawia „furtkę” do nadużyć tego określenia. Jak wykazały doświadczenia ostatnich lat, łatwość stworzenia zagrożenia pandemicznego może być łatwym powodem do zmuszenia Polaków do powszechnych szczepień lub innych restrykcji, na co WRLP absolutnie nie wyraża zgody.

2. (art. 4) pkt 14 ZASADY PRZEWODNIE I PRAWA

W art. 2 pkt 14 zawarto zapis dotyczący jednego zdrowia (one health): zdrowie zwierząt, zdrowie człowieka, zdrowie planety.

Polityka "jednego zdrowia" nawiązuje do Agendy 2030 ONZ i Unii Europejskiej i jest przejawem antyludzkiej ideologii zrównoważonego rozwoju – czytaj - absurdalnym dążeniu do pełnej kontroli wszystkich sfer naszego życia. Szczególnie widoczne jest to na kreowaniu polityki żywnościowej, rolniczej, zdrowotnej, wpływając na różne dziedziny od nasiennictwa, poprzez zwierzęta, człowieka, środowisko i ekosystemy planety.

Szczególne miejsce zajmuje tu polityka absurdalnego dążenia do "zeroemisyjności dwutlenku węgla" oparte na manipulacji, fałszowaniu danych i powoływaniu się na tworzone na kolanach teorie dotyczące ocieplenia klimatu i katastrof klimatycznych.

Koncepcja "jednego zdrowia" zawarta w projekcie zerowym globalnego traktatu antypandemicznego zakłada : (Cyt.: )

"Działania wielosektorowe i transdyscyplinarne powinny uznać wzajemne powiązania pomiędzy ludźmi, zwierzętami, roślinami i ich wspólnym środowiskiem, w przypadku których należy wzmocnić i zastosować wspólne, zintegrowane i ujednolicające podejście w celu trwałego, zrównoważenia i optymalizacji zdrowia ludzi, zwierząt i ekosystemu. W tym między innymi poprzez zwrócenie uwagi na zapobieganie epidemiom spowodowanym patogenami odpornymi na środki przeciwdrobnoustrojowe i chorobom odzwierzęcym."

Obserwując trendy działań instytucji międzynarodowych , które biorą odpowiedzialność za kształtowanie zasad funkcjonowania medycyny, stosowanie środków farmakologicznych i stosowanych terapii, istnieje ogromne zagrożenie że zawarte w tym dokumencie zapisy w sposób oczywisty eliminują stosowanie naturalnych metod, takich jak ziołolecznictwo, terapie medycyny alternatywnej czy uprawianie własnych roślin i hodowli zwierząt. Zapis jest niedopuszczalnym zamachem na naszą wolność, wolność wyboru, prawo decydowania o swoim zdrowiu i życiu oraz na prawo własności i samostanowienia. Jest to sprzeczne nie tylko z ogromną ilością Praw stanowionych, ale też przede wszystkim z wszelkimi podstawami Prawa Naturalnego. Szczególnie też narusza Konstytucyjne Prawa obywateli Polskich.

3. Artykuł 14 - OCHRONA PRAW CZŁOWIEKA

"Strony zgodnie z ich prawem krajowym włączają niedyskryminacyjne środki ochrony praw człowieka jako część zapobiegania pandemii, gotowości, reagowania i odbudowy ze szczególnym uwzględnieniem praw osób znajdujących się w trudnej sytuacji". Ochrona praw człowieka jest scedowana na kraje członkowskie, na prawo wewnętrzne zwalniając z odpowiedzialności za ich ochronę Światową Organizację Zdrowia.

Wnioskodawcy tej poprawki, których powinna obowiązywać Karta Narodów Zjednoczonych oraz Powszechna Deklaracja Praw Człowieka praktycznie sankcjonują powszechne łamanie praw człowieka na poziomie krajowym w ciągu ostatnich 3 lat, w tym: prawa do przemieszczania się, zgromadzenia, wolności słowa, pracy i prowadzenia działalności. Należy w tym miejscu przywołać fakt wydania kilkuset wyroków sądów administracyjnych oraz karnych, które potwierdzają, że wszystkie te ograniczenia, nakazy i zakazy były bezprawne i były realizowane poprzez zastraszanie i wywołanie presji społecznej, która u wielu osób spowodowała depresję, załamania nerwowe, próby samobójcze, które niejednokrotnie kończyły się śmiercią.

Przypominamy że właśnie te działania w ogromnym stopniu odpowiadają za kilkaset tysięcy nadmiarowych zgonów w samej Polsce, a ich skutki zbierają coraz większe żniwo obecnie, wskutek zdezorganizowanego systemu służby zdrowia, który efekty rosnących zachorowań powikłań po nie prawidłowo przeprowadzonych terapiach i zastosowanych metodach profilaktyki opartej na eksperymentalnych produktach koncernów farmaceutycznych. Szczególnie widoczne jest to w środowiskach gdzie stosowano te procedury z dużym zaangażowaniem i skrupulatnością np. ośrodki uczelni wyższych.

4. Artykuł 17 WZMACNIANIE WIEDZY NA TEMAT PANDEMII I ZDROWIA PUBLICZNEGO

Cyt.:

"Strony zobowiązują się do przeciwdziałania fałszywym, wprowadzającym w błąd informacjom lub dezinformacjom, w tym poprzez promowanie współpracy międzynarodowej w tym zakresie zachęca się każdą że stron, czyli każde państwo do, między innymi zarządzania infodemią za pomocą skutecznych kanałów, w tym mediów społecznościowych; prowadzenia regularnych nasłuchów i analiz społecznych w celu określania powszechności i profili dezinformacji, które przyczyniają się do projektowania strategii komunikacji i przekazywania wiadomości społeczeństwu w celu przeciwdziałania dezinformacji i fałszywym wiadomościom wzmacniając tym samym zaufanie publiczne."

Jednoznacznie z powyższego cytatu wynika, że pod przykrywką walki z dezinformacją i infodemią, kryje się zapowiedź dalszego, dużo lepiej zorganizowanego prześladowania ludzi i łamania ich prawa wolności słowa i wrażania opinii. Fundamentem naszej wolności jest prawo swobodnego wypowiadania się, prezentowania swojego zdania i poglądów w każdej dziedzinie życia. Jest to fundament naszej cywilizacji, a projekt zerowy CA+ jest zapowiedzią dalszej skandalicznej cenzury, inwigilacji, nasłuchu i walki z ludźmi, którzy usiłują wyrazić swoje zdanie, obawy, wątpliwości.

 5. Artykuł 15 GLOBALNA KOORDYNACJA, WSPÓŁPRACA I WSPÓŁDZIAŁANIE

Punkt 2 stanowi, cyt.:

"Dyrektor Generalny WHO zgodnie z warunkami określonymi w niniejszym dokumencie ogłasza pandemię".

Jest absolutnie nie dopuszczalne aby ogłoszenie tego typu dokumentu było zależna od decyzji jednej osoby w sprawie która może wpływać na losy milionów ludzi, łamiąc nie tylko ich niezbywalne prawa i wpływając na ich poziom życia, zdrowi i życie. W rękach Człowieka, który nie jest lekarzem i ma postawione zarzuty ludobójstwa skoncentrowana była by władza absolutna niepodlegająca żadnej kontroli, ponad prawem krajowym. Od decyzji Dyrektora Generalnego nie został przewidziany żaden tryb odwoławczy. Absolutnie sprzeciwiamy się takim zakusom i nie zamierzamy jako Wspólnota Rdzennego Ludu Polskiego respektować tak rażącego łamania naszych praw, jak też praw obowiązujących w Polsce oraz wynikających z praw ustanowionych w prawie międzynarodowym.

6. Artykuł 19 dotyczący FINANSOWANIA

Artykuł dotyczy zobowiązania państw członkowskich do finansowania WHO poprzez cyt.:

"przeznaczenie w swoich rocznych budżetach nie mniej niż 5 procent bieżących wydatków na zdrowie, na zapobieganie pandemii, gotowości, reagowanie i naprawę systemów opieki zdrowotnej."

Wynikający z niekompetentnych działań i decyzji m.in.,. WHO kryzys ekonomiczny jaki wywołały absurdalne decyzje WHO absolutnie nie uzasadniają żadnej możliwości finansowania prywatnej firmy jaką jest WHO przez budżety państw deklarujących współpracę z tym organem którego główne zadanie polegać ma na koordynowaniu działań związanych z ochroną zdrowia mieszkańców Ziemi. Przekazywanie tak wysokich kwot na prywatną instytucję będzie stanowiło rażącą szkodę dla Polski.

7. Artykuł 27 WYCOFANIE SIĘ Z UMOWY

Cyt.:

"W dowolnym momencie po upływie dwóch lat od daty wejścia w życie WHO CA+ w odniesieniu do danej strony, strona ta może wycofać się z WHO CA+ poprzez złożenie pisemnego powiadomienia u Depozytariusza. Depozytariuszem jest Sekretarz Generalny Organizacji Narodów Zjednoczonych ONZ. Każde takie wycofanie staje się skuteczne po upływie jednego roku od daty otrzymania przez Depozytariusza powiadomienia o wycofaniu lub w późniejszym terminie. który może zostać określony w powiadomieniu o wycofaniu”.

Zaufanie do tej prywatnej organizacji powiązanej czynnikami ekonomicznymi z koncernami farmaceutycznymi jednoznacznie wskazuje konflikt interesów z głównymi statutowymi celami działania tej instytucji. Te sformułowania wyraźnie wskazują że wskazane okresy uczestnictwa i możliwości wycofania się z tego układu najwyraźniej mają związek z zaplanowanymi kolejnymi działaniami, które mogą doprowadzić do kolejnych zwiększonych wskaźników śmiertelności wśród wszelkich społeczności na naszej planecie.

Rzucająca się na pierwszy rzut oka równowaga interesu stron jest tutaj wyraźnie zachwiana.

8. Artykuł 2 STOSUNEK DO INNYCH UMÓW I INSTRUMENTÓW MIĘDZYNARODOWYCH

WHO CA+ powinno być interpretowane w sposób promujący i wspierający wdrożenie i funkcjonowanie Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych i innych odpowiednich instrumentów międzynarodowych.

Traktat ma być tylko uzupełnieniem do istniejących, obowiązujących Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych, których najnowsza wersja datuje się na rok 2005.

WHO równolegle proceduje dwa bardzo ważne dokumenty - poprawki do IHR i "traktat" jako ich nakładkę, uzupełnienie. o wiele większe zagrożenie stwarza właśnie IHR, który został omówiony w następnym punkcie pisma.

II. Międzynarodowe Przepisy Zdrowotne (IHR) 2005

Międzynarodowe Przepisy Zdrowotne (2005) mają na celu, cyt.:

"zwalczanie i zapobieganie rozprzestrzeniania się chorób w skali międzynarodowej przy zastosowaniu proporcjonalnych do zagrożeń środków z uniknięciem niepotrzebnych ingerencji w transport międzynarodowy. Przepisy te regulują przekazywanie i wymianę informacji o zagrożeniach zdrowotnych między krajami będącymi ich stroną oraz wyznaczają nowe standardy zapobiegania szerzeniu się chorób zakaźnych."

Zgodnie z obowiązującym prawem do chwili obecnej Międzynarodowe Przepisy Zdrowotne nie zastępują krajowych przepisów prawnych w zakresie zarządzania zagrożeniami zdrowia publicznego o charakterze międzynarodowym. Ich zadaniem jest wyłącznie wspieranie i uzupełnianie w celu lepszego zabezpieczenia wszystkich państw przed transgranicznymi zagrożeniami dla zdrowia".

Aktualnie trwają prace nad poprawkami poprawek. Propozycje poprawek zostały opublikowane dnia 6 lutego 2023 roku - DOKUMENT A/WGIHR//2/6.

Poprawki zostały zgłoszone przez kilkanaście państw, między innymi przez:

Armenię, Bangladesz, Brazylię, Czechy z ramienia państw członkowskich Unii Europejskiej.

Poprawki dotyczą następujących artykułów: 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 15, 18, 48, 49, 5359.

1NAJBARDZIEJ KONTROWERSYJNE PROPOZYCJE POPRAWEK DO IHR:

1. Indie zgłosiły skandaliczną, propozycję poprawki WYKREŚLENIA WYMOGU realizacji Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych "w pełnym poszanowaniu godności, praw człowieka i podstawowych wolności ludzi".

2. Stany Zjednoczony, Bangladesz i Malezja zgłosiły poprawkę postulującą PODDANIA SUWERENNOŚCI państw członkowskich WHO.

3. Unia Europejska, Indie, Rosją, Indonezją, Armenią zgłosiła propozycję OGRANICZENIA SWOBODY PODRÓŻOWANIA LUDZI poprzez wprowadzenie wymogu używania globalnego identyfikatora cyfrowego.

W listopadzie 2022 roku odbył się szczyt Państw Grupy G-20. Zjazd ten odbył się w Indonezji. Podczas tego szczytu państwa grupy G-20 wystosowały oświadczenie, że "popierają ciągły międzynarodowy dialog i współpracę w zakresie tworzenia zaufanych, globalnych, cyfrowych sieci zdrowotnych w ramach wysiłków na rzecz wzmocnienia zapobiegania przyszłym pandemiom i reagowania na nie, które powinny wykorzystywać i opierać się na sukcesie istniejących standardów i cyfrowych certyfikatów covid". W tym oświadczeniu została przywołana data realizacji tego planu. Jest to maj tego roku 2023 podczas 76. Zjazdu Zgromadzenia Zdrowia WHO (21 - 30 maj 2023 r.)

W ubiegłym roku została podpisana umowa pomiędzy WHO i Deutsche Telekom na temat zaangażowania tak zwanego T-SYSTEMU do opracowania usług walidacji potwierdzających autentyczność cyfrowych certyfikatów covid COVID - CERTIFICATE OF VACCINATION ID (red. Anira Wojan)

4.Poprawka zgłoszona przez Indie i Rosję polegająca na UPOWAŻNIENIU WHO DO CENZUROWANIA INFORMACJI. W 2021 r. na Twitterze WHO pojawiło się nagranie dotyczące wspomnianej walki z infodemią. Pokazuje to wyraźnie, że WHO agresywnie, systemowo zwalcza wszystkie głosy niezgodne z ich jedynie słuszną narracją. Podczas operacji covid widzieliśmy w Polsce zastosowane nauki behawioralne, socjotechniki wprowadzane poprzez politykę strachu i manipulację.

Przedmiotowe zapisy/poprawki obu dokumentów są całkowicie sprzeczne z polskim i międzynarodowym prawem i będą nieważne z mocy prawa od momentu ich wprowadzenia z poniżej wskazanych przyczyn:

III. Obowiązywanie i stosowanie Traktatu przeciwpandemicznego WHO oraz IHR 2005 w świetle prawa polskiego.

Założenia Traktatu i poprawek do IHR 2005 w sposób oczywisty są niezgodne z art. 2, 5,8, 30. 31. 38, 39, 41, 47,51, 52, 54 oraz 90 Konstytucji RP. "

Porządek prawny definiuje jednoznacznie art.87 punkt 1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, określając precyzyjnie kolejność tego porządku. Umowy międzynarodowe są nie tylko podległe konstytucyjnym regulacjom prawnym, ale również ustawowym.

Art. 87.1 Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej
Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są: Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.

W tym miejscu należy też przywołać wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 7 października 2021 roku, sygn.: K 3/21, który wyraźnie mówi, że w Polsce Konstytucja stoi ponad prawem międzynarodowym. W przypadku konfliktu tych aktów prawnych decydują przepisy Konstytucji. Przedmiotowe orzeczenie zapadło po wniosku skierowanym do TK przez premiera Mateusza Morawieckiego.

TK orzekł, że stosowanie odwrotnej hierarchii - oznacza utratę suwerenności. Trybunał kategorycznie stwierdza, że żaden organ RP na taki stan rzeczy przyzwolić nie może.

IV. Obowiązywanie i stosowanie Traktatu przeciwpandemicznego WHO oraz IHR 2005 w świetle prawa międzynarodowego.

Zaproponowane zapisy Traktatu przeciwpandemicznego WHO oraz zgłoszone poprawki do IHR 2005, nie powinny być w ogóle procedowane, gdyż oba akty z mocy prawa będą nie ważne i żaden z krajów członkowskich nie będzie miał obowiązku ich przestrzegać.

A. KARTA NARODÓW ZJEDNOCZONYCH

Podstawą Konstytucji Światowej Organizacji Zdrowia z dnia 26 czerwca 1946 r. jako organizacji wyspecjalizowanej jest Artykułu 57 Karty Narodów Zjednoczonych,? co wynika wprost z preambuły konstytucji WHO, dalej „KNZ”.

Zgodnie z fragmentem preambuły KNZ, fragment, cyt.: „MY, LUDY NARODÓW ZJEDNOCZONYCH, ZDECYDOWANE uchronić przyszłe pokolenia od klęsk wojny, która dwukrotnie w ciągu naszego życia wyrządziła niewypowiedziane cierpienia ludzkości, i przywrócić wiarę w podstawowe prawa człowieka, w dostojeństwo i wartość jego osoby, w równouprawnienie mężczyzn i kobiet oraz w równość praw narodów wielkich i małych, etc”.

Natomiast zgodnie z treścią art. 2 ust. 7 KNZ cyt.: Artykuł 1 Narody Zjednoczone dążą do następujących celów:

„7. Żadne z postanowień niniejszej Karty nie upoważnia Narodów Zjednoczonych do wtrącania się w sprawy, które zasadniczo należą do wewnętrznej kompetencji jakiego bądź państwa, ani do domagania się od członków, żeby sprawy tego rodzaju oddawali do załatwienia w trybie przewidzianym w niniejszej Karcie; jednak ta zasada nie może stanąć na przeszkodzie zastosowaniu środków represyjnych, przewidzianych w Rozdziale VII (akty agresji i zagrożenie pokoju)”.

Kompetencje WHO określa z kolei artykuł 58 KNZ, który wskazuje jednoznacznie, że Organizacja (w tym WHO) udzielać będzie (niewiążących) zaleceń w związku z koordynacją programów i działalności organizacji wyspecjalizowanych.

KNZ w swojej treści nie wskazuje aby organizacje wyspecjalizowane, w tym przypadku WHO, jako prywatna instytucja

https://www.sejm.gov.pl/prawo/konst/polski/kon1.htm

https://www.bb.po.gov.pl/images/Prawa/PNZ/KNZ.pdf

 sponsorowana przez koncerny farmaceutyczne oraz producentów szczepionek mogła od państw członkowski uzyskać prawo wydawania wiążących zaleceń i arbitralnie bez żadnej kontroli i możliwości odwołania decydować o życiu i zdrowiu obywateli państw członkowskich.

Natomiast art. 103 KNZ wskazuje wprost, cyt.: „W razie sprzeczności pomiędzy obowiązkami członków Narodów Zjednoczonych, wynikających z niniejszej Karty, a ich obowiązkami wynikającymi z jakiegoś innego porozumienia międzynarodowego, pierwszeństwo będą miały ich obowiązki wynikające z niniejszej Karty”.

B. KONWENCJA WIEDEŃSKA O PRAWIE TRAKTATÓW?

W niniejszej analizie nie sposób pominąć Konwencję wiedeńską o prawie traktatów z dnia 23 maja 1969 r. , dalej: „KW”, która już w swojej preambule wskazuje podstawowe ramy, prawa i obowiązki jakimi maja obowiązek kierować się państwa członkowskie oraz organizacje wyspecjalizowane.

Zgodnie z tiret 6 preambuły KW, cyt.:

„ Mając na uwadze zasady prawa międzynarodowego zawarte w Karcie Narodów Zjednoczonych, takie jak zasady równych praw i samostanowienia ludów, suwerennej równości i niepodległości wszystkich państw, nieingerencji w sprawy wewnętrzne państw, zakazu groźby lub użycia siły oraz powszechnego poszanowania i przestrzegania praw człowieka i podstawowych wolności dla wszystkich”.

Natomiast zgodnie z tiret 7 preambuły KW, cyt.:

„przeświadczone, że kodyfikacja i postępowy rozwój prawa traktatów, osiągnięte w niniejszej konwencji, będą sprzyjały celom Narodów Zjednoczonych, określonym _w Karcie, a mianowicie utrzymaniu międzynarodowego pokoju i bezpieczeństwa, rozwojowi przyjaznych stosunków i osiągnięciu współpracy między narodami”.

Przywołane zapisy w sposób oczywisty odwołują się do fundamentalnych zasad ius cogens, zgodnie z którymi mają być regulowane wszelkie stosunki międzynarodowe, dokładnie zakreślone w ramach KNZ oraz cytowanej KW.

WHO jako organizacja wyspecjalizowana została powołana do życia na mocy art. 57 KNZ i podlega niniejszej KW zgodnie z treścią art. 5. KW, cyt.:

„Niniejsza konwencja ma zastosowanie do każdego traktatu, który jest aktem konstytucyjnym organizacji międzynarodowej, oraz do każdego traktatu przyjętego w ramach organizacji międzynarodowej, jednakże bez uszczerbku dla jakichkolwiek odpowiednich reguł organizacji”.


W świetle przytoczonych powyżej propozycji zapisów Traktatu przeciwpandemicznego oraz zgłoszonych poprawek do IHR 2005, należy kategorycznie wskazać, iż propozycje te w sposób skandaliczny naruszają prawa i wolności obywatelskie oraz w sposób niedopuszczalny naruszają suwerenność naszego kraju. Z uwagi na powyższe, są rażąco niezgodne z polską Konstytucją oraz są sprzeczne z imperatywną normą powszechnego prawa międzynarodowego (ius cogens).

Zgodnie z treścią art. 53. KW „Traktaty sprzeczne z imperatywną normą powszechnego prawa międzynarodowego (iuscogens)”,

cyt.:

„Traktat jest nieważny, jeżeli w chwili jeqo zawarcia jest sprzeczny z imperatywną normą powszechnego prawa międzynarodowego. W rozumieniu niniejszej konwencji imperatywną normą powszechnego prawa międzynarodowego jest norma przyjęta i uznana przez międzynarodową społeczność państw jako całość za normę, od której żadne odstępstwo nie jest dozwolone i która może być zmieniona jedynie przez późniejszą normę postępowania prawa międzynarodowego o tym samym charakterze”.

lus cogens to normy prawne bezwzględnie wiążące. Normy te znamionuje fakt, że ich zastosowanie nie może być wolą stron wyłączone lub ograniczone — w przeciwieństwie do norm względnie stosowanych (iuris dispositivi).

W stosunkach międzynarodowych obowiązują pewne normy prawne o znaczeniu tak istotnym dla społeczności międzynarodowej, że posiadają one moc bezwzględną i nie mogą być uchylone inną normą prawa międzynarodowego (zarówno umowną, jak i zwyczajową) niemającą charakteru ius cogens. https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDet...9900740439

Katalog norm ius cogens jest otwarty ale te, które zostały już ustalone w KNZ i KW wiążą wszystkie państwa i inne podmioty prawa międzynarodowego, w tym WHO. Do najczęściej podawanych przykładów norm iuris cogentis należy : zakaz interwencji w sprawy wewnętrzne innych państw (preambuła KNZ, art. 2 ust. 7 KNZ, tiret 6 i 7 KW).

W przypadku zawarcia Traktatu przeciwpandemicznego WHO oraz poprawek do IHR 2005 w przywołanej w niniejszym piśmie formie, znajdzie zastosowanie art. 69 ust. 1 KW „Następstwa nieważności traktatu”, cyt.:

„1. Nieważny jest traktat, którego nieważność została ustalona zgodnie z niniejszą konwencją. Postanowienia traktatu nieważnego nie mają mocy prawnej.”

A także art. 71 KW „Następstwa nieważności traktatu sprzecznego z imperatywną normą powszechnego prawa międzynarodowego”, cyt.:

„1. W przypadku traktatu, który jest nieważny na podstawie artykułu 53, strony powinny:

a) usunąć w miarę możności następstwa wszelkich czynności dokonanych w oparciu o jakiekolwiek

postanowienie sprzeczne z imperatywną normą powszechnego prawa międzynarodowego oraz

b) doprowadzić swoje wzajemne stosunki do zgodności z imperatywną normą powszechnego prawa

międzynarodowego”.

Z uwagi na powyższe, aktualne zakusy globalistów na całkowite pozbawienie nas praw i wolność są nieskuteczne na mocy prawa międzynarodowego i nie odniosą żadnego skutku prawnego, bo są niewiążące.

Dalszy udział polskich przedstawicieli w tym wątpliwym moralnie, etycznie i prawnie procederze stanowi świadome działanie na szkodę Narodu Polskiego oraz budżetu naszego państwa. A przypominamy, że takie działania mają w polskim prawie karnym określoną kwalifikację, art. 129 KK ( Zdrada Dyplomatyczna, podlegająca karze pozbawienia wolności od roku do lat 10).

W warunkach prawnych obowiązujących w okresie Drugiej Rzeczypospolitej Polskiej, za takie działania były stosowane bardziej restrykcyjne kary. A nie zapominajmy że Senat Rzeczypospolitej Polskiej uchwałą z 16 kwietnia 1998 roku uznał ciągłość prawną między Drugą a Trzecią Rzeczypospolitą.

 

Najwyższa Rada                                                                   

Wspólnoty Rdzennego Ludu Polskiego                                               

3.06.2023

Konferencja w swoich założeniach miała zainicjować dyskusję na temat koncepcji wizji przyszłej edukacji, zarówno jako procesów kształtowania zachowań, wiedzy i sposobów radzenia sobie w życiu dzieci w zakresie nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego. I w tym zakresie w moim odczuciu nie spełniła swoich zadań.

Wprowadzenie do tematyki konferencji dokonane przez organizatorów było rzeczowe i wprowadzało w tematykę zagadnień edukacyjnych w ich historycznym zarysie, a przedstawiona diagnoza obecnej edukacji chociaż dyskusyjna i polemiczna w ogólnym zarysie w dużym stopniu w sposób obiektywny przedstawiała obraz tego co w nauczaniu dzieje się obecnie.

Popełnione błędy organizacyjne i brak rygorów czasowych wystąpień spowodował że poszczególne osoby nadużywały swojego czasu wystąpień, rozwlekając je w sposób, który w zasadzie odjechał od tematyki założonej i mającej przedstawić nam stanowisko i konkretne uwagi czy propozycje na tematy związane z edukacją przed i wczesnoszkolną. Szczególnie że u osób prezentujących swoje wypowiedzi, przybierało to raczej wyraz opowiadania swych dioświadczeń życiowych czy też prezentacji działań choć zbieżnych z edukacją, ale nie z tą, która miała być przedmiotem dyskusji i wyników po konferencyjnych wniosków.

Bardzo dużym błędem okazało się nie określenie w sposób jednoznaczny przebiegu konferencji na początku, co w sumie było akcentowane w zaproszeniu, i przedstawienie iż konferencja składa się niejako z 8 części, etapów :

  1. wprowadzenia przez organizatorów,
  2. części prelekcyjnej – po 15 minut na każdego uczestnika,
  3. części dyskusyjnej – omawiającej przedstawione prelekcje,
  4. potencjalnie – przerwę obiadową
  5. omówienie projektu przygotowanego przez organizatorów i dyskusję nad nim
  6. przedyskutowanie propozycji rozbicia projektu edukacji na poszczególne elementy
  7. wyznaczenie grup zadaniowych, które by zajęły się poszczególnymi zagadnieniami.
  8. Podsumowanie i zakończenie które powinno omówić organizacyjne i logistyczne sposoby realizacji podjętych zadań

W zasadzie zrealizowaliśmy tylko 2 pierwsze punkty, w których znalazła się też propozycja opracowanego przez organizatorów dokumentu. W moim odczuciu popełniony został błąd logistyczny, ponieważ taki dokument powinien być udostępniony uczestnikom przed konferencją, aby każdy mógł się z nim zapoznać, a to tym samym dało by możliwość zarówno merytorycznych i na temat wypowiedzi związanych z realizacją celów konferencji, jak też ograniczyło czas na prezentowanie tego projektu na miejscu.

Ze względu na pewne cechy ludzkiej percepcji i statystycznie wiodącą opcję lepszego przyswajania informacji dzięki zmysłowi widzenia, opieranie się na próbach dyskusji nad projektem w formie „odczytanej” było kompletnie złym pomysłem. Do tej formy przekazu ciężko się odnieść i wskazać konkretne punkty czy miejsca co do których mielibyśmy wątpliwości czy pytania. Generalnie projekt taki powinien dostać też do ręki na miejscu każdy uczestnik konferencji. Problemy te mogły być zmniejszone przez wskazanie na początku konferencji uwagi organizacyjnej, aby każdy prowadził notatki z przebiegu konferencji i notował swoje uwagi i ewentualne zapytania do konkretnych osób (prelekcje) i poruszonych kwestii. Jego analiza powinna odbywać się nijako punkt po punkcie , więc to powinno odbywać się w części poświęconej panelowi dyskusyjnemu.

 W tym zakresie poczuwam się do winy – przez obciążenie tematami technicznymi związanymi z obsługą techniczną (nagłośnienie, próby skonfigurowania łączności przez ZOOM-a, nadzór nad ogólno organizacyjnymi działaniami – nie załatwiłem żadnych materiałów piśmiennych, poza samym papierem. Ale sądzę że na pewno na sali znalazło by się kilka długopisów i w konfiguracji rozmieszczenia gości przy stolikach, można było by pewne tematy zapisać w grupkach jakie się stworzyły – korzystając z jednego długopisu na grupę.

Brak ustalenia logistycznego i organizacyjnego przebiegu konferencji spowodował też konflikt wśród uczestników konferencji, co jest o tyle dziwne że jednym z nich był jeden ze współorganizatorów. Nie brał on jednak udziału w dyskusjach na grupie edukacji, nie znał szczegółów organizacyjnych co być może spowodowane było że wrócił z kilkudniowego wyjazdu za granicę 2 dni przed planowaną konferencją. I oczywiście nie tłumaczy to formy wypowiedzi, ponieważ w trakcie prób wywołania dyskusji podczas przedstawiania swoich poglądów i zdania przez prelegentów usiłował wchodzić w tryb dyskusyjny i nie reagował na uwagi i wyjaśnienie, że nie jest to czas na dyskusje.

Ponoszę za to osobistą odpowiedzialność, bo to na moim wstępnym wprowadzeniu powinny być te zasady przekazane uczestnikom i ustalone winny być reguły prowadzenia tej Konferencji. Jest to więc nauczka i nowe doświadczenie. Wprowadzając te zasady, powinniśmy jednoznacznie je przekazać i zaoferować pomoc, przez propozycję notatkowania uwag jako przydatnych do późniejszej dyskusji..

Zakłóciło to w sumie na tyle przebieg konferencji, że praktycznie nie zrealizowane zostały pozostałe zaplanowane punkty.

W efekcie jesteśmy nadal w punkcie wyjścia, czyli : nie ustaliliśmy w sposób jednoznaczny stanowiska zaproszonych osób co do naszej propozycji programowej, nie określiliśmy priorytetów działań i nie zaplanowaliśmy ich nie tylko w formie podziału na poszczególne elementy zadaniowe, ale w ogóle nie podniesiona została dyskusja w tym kierunku.

W świetle tego można określić że spotkaliśmy się na pikniku zapoznawczo-integracyjnym, poznaliśmy się bezpośrednio i mogliśmy ocenić swoje potencjały, wiedzę i predyspozycje do pracy przy tym projekcie. Jest to też ogromna wartość pozytywna, ale czy coś wnosi merytorycznego?

Wśród ewidentnych propozycji-wniosków po konferencyjnych przejawia się kilka wiodących:

  1. Najwyższym priorytetem powinno być przygotowanie programu nauczania i kształcenia kadry nauczycielskiej, mającej realizować zadania wyznaczone naszym projektem ( w jego ewolującej wersji)
  2. Stworzenie ośrodków nauczania dla przyszłych nauczycieli w formie szkół, uczelni wyższych
  3. Znalezienie kadry dydaktycznej, która realizowała by przygotowanych zawodowo nauczycieli
  4. Stworzenie zespołu który zajął by się aspektami prawnymi funkcjonowania „nowej edukacji” w tym: finansowanie, współpraca z lokalnymi ośrodkami władzy, znalezienie i finansowanie obiektów edukacyjnych, określenie granic zależności i niezależności działań edukacyjnych w interakcji z systemem (np. uznawanie świadectw, wyników nauczania)
  5. Określenie sposobów zaopiniowania naszego projektu w formie konsultacji społecznych z przedstawicielami zawodu oraz rodzicami
  6. Zainicjowanie działań związanych z przygotowaniem materiałów edukacyjno szkoleniowych dla osób/ grup które zdecydowały by się na nauczanie domowe (podręczniki, poradniki, instrukcje, propozycje pomocy naukowych i edukacyjnych, systemy wsparcia rodziców)
  7. Przygotowanie koncepcji stworzenia systemu „pomocy na telefon” i grona ekspertów, które mogło by wspierać na zasadzie „pogotowia edukacyjnego” rodziców, nauczycieli w indywidualnych problemach edukacyjnych
  8. Stworzenie gremium analityków - ekspertów, którzy monitorowali by w systemie ciągłym kierunki funkcjonowania „Nowej edukacji” i jej efektywności, aby wychwytywać pierwsze symptomy nieprawidłowości i móc je ewentualnie korygować.
  9. Konieczność stworzenia zespołów do spraw współpracy i współdziałania z analogicznymi projektami realizowanymi w Polsce, aby skonsolidować te różne inicjatywy pod wspólnym programem , lub nawet i może lepiej pod wspólną koordynacją, zapewniającą niezależność programową, ale też dzielenie się doświadczeniami
  10. Zaproponowanie skonsolidowania różnych form nauczania pod „parasolem” WRLP jako dającym dodatkowe możliwości i niezależność wynikającą z Deklaracji Praw Ludności Rdzennej
  11. Omówienie zasad i sposobów finansowania projektu, w tym zarówno źródeł systemowych, jak i ewentualne rozpatrzenie finansowania przez rodziców, lub szukanie innych źródeł finansowania (organizacje międzynarodowe, fundusze ONZ, EU, dotacje rządowe, resortowe itp.)
  12. Omówienie w jakiej funkcjonalności organizacyjnej powinna być realizowana edukacja w ramach WRLP (stowarzyszenie, spółdzielnia, ośrodki edukacyjne działające jako WRLP w formie organizacyjnej określonej przez uchwały Wspólnoty?
  13. Wyznaczenie zespołu, który zainicjowałby prace z tworzeniem następnych etapów edukacji – szkoły podstawowe i ponad podstawowe, w tym też i zawodowe. Jest to konieczność, ponieważ kontynuacja nauki wczesnoszkolnej musi być zsynchronizowana z potrzebami i programami następnych etapów nauczania.
  14. Określenie modelu wzorcowego dla pierwszych wdrożeń szkół z zakresu 1 etapu, czyli przed i wczesnoszkolnego, który dał by się powielić w formie przygotowanej dokumentacji wdrożeniowej i rozpowszechnianej dla wszystkich zainteresowanych
  15. Zainicjowanie prac zespołu, który podjął by się skoordynować działania w kierunku przygotowania kompletu takiej dokumentacji i działałby w kierunkach konsultacji branżowych w tym zakresie z deklarującymi współpracę ośrodkami nauczania w całym kraju.

To nie wyczerpuje wszystkich tematów, które powinna wnieść konferencja do pakietu planu działań po spotkaniowym, ale wskazuje pewne uporządkowanie w moim odczuciu i wskazanie kierunków w jakich powinniśmy pójść, aby zacząć zbliżać się do realizacji i wdrażania koncepcji „Nowej edukacji”

Niestety, ale w trakcie spotkania nie doszliśmy do takich ustaleń, które umożliwiły by nam dalsze działania i realizację jakiegoś planu. Przesłuchując jeszcze raz wypowiedzi, brakło mi merytoryki i często nawet zbliżenia się w tych wypowiedziach do tematu konferencji. Osobiste doświadczenia , szczególnie z punktu widzenia rodzica nie są w aspekcie statystycznym reprezentatywne i nie można na nich oprzeć się w kwestii odniesienia dla modelowego programu nauczania dla całego społeczeństwa, i to z różnych powodów, głównie bezpośredniego zaangażowania emocjonalnego i poziomu świadomości i wiedzy.

Chciałbym tu wyraźnie zaznaczyć że statystycznie i merytorycznie grupa ta nie jest w żadnym wypadku reprezentatywna i nie powinna być kreatorem jedynie słusznego programu edukacyjnego ze względu na nie zrównoważone doświadczenia, niewielki udział w zespole czynnych zawodowo i doświadczonych nauczycieli z doświadczeniem praktycznym nauczania , skład żeński i brak czynnika męskiego, co też ma decydująco inne spojrzenia na wiele aspektów edukacji i nauczania. Widoczna i przebijająca w wypowiedziach nadopiekuńczość grozić może dużymi konsekwencjami dla dzieci podczas wchodzenia w nowe środowiska, grupy i braki czy utrudnienia w asymilacji społecznej. I to często na całe życie. Brak akceptacji społecznej ze względu na swój indywidualizm, nie wytworzone mechanizmy współpracy i zachowania w grupie może zrodzić trudne do przewidzenia problemy i stany depresyjne. A czy mamy pewność że jak będą reagowały nasze dzieci na styku z rówieśnikami , wchodząc do nowych grup, w wypadku braku akceptacji, izolowania, ataków rówieśników na różnych poziomach i z różnych powodów?

Dlatego jednym z ważniejszych problemów powinno być zadbanie, aby w procesach edukacji był dużo większy odsetek mężczyzn jako nauczycieli.

To też dotyczy składu Komisji Edukacji i naszej grupy.

Ze względu na różne uwarunkowania lokalne, model nasz powinien zawierać różne alternatywy i sposoby działania, zarówno pod względem sposobu realizacji zadań edukacyjnych (dom, szkoła, chmura) jak i przyjętej metodyki nauczania Ta jest obecnie trudna jeszcze do określenia szczegółów, gdyż wymaga przyjęcia ostatecznego programu edukacji. Przedstawiony na Konferencji jest w dużym stopniu repliką systemowego programu, o bardzo obszernym zakresie i wymaga modyfikacji i uproszczenia, aby można było w zakresie czasowym zrealizować istotne elementy programowe, które w naszym odczuciu powinny być realizowane jako dodatkowe punkty programu edukacji. Taka propozycja pojawiła się w rozmowach po konferencyjnych i jest to chyba jedyny konkret dotyczący deklaracji dalszych działań..

Dla mnie osobiście konferencja dostarczyła ogromne ilości doświadczenia i wskazała gdzie popełnione zostały błędy. Mam więc spory bagaż nowych doświadczeń i na pewno osobiście wyciągnę z tego konkretne wnioski.

Jedziemy razem samochodem, nagle złapaliśmy "gumę". Zaglądamy do bagażnika, a tam nie ma koła zapasowego.

Przypominamy sobie że 2 km wcześniej , na stacji benzynowej jest możliwość kupienia z przeceny wypełniacza awaryjnego koła, działający na zasadzie pianki poliuretanowej.

Mamy więc alternatywę, wrócić pieszo na stację kupić ten preparat, wrócić do samochodu, wypełnić koło i pojechać do najbliższego wulkanizatora.. to zajmie pewnie łącznie z 1,5 godziny i wymagać będzie pewnego wysiłku, ale rozwiąże problem do czasu radykalnej naprawy czy wymiany opony..

Jest też inna propozycja, odkręcić koło i je wyrzucić bo jest uszkodzone i pojechać dalej na 3 kołach, wykorzystując pasażerów jako przeciwwagę.Jako alternatywa może być sytuacja że za chwilę znajdziemy gdzieś leżące koło pasujące do naszego samochodu, ew. że kupimy takie nowe gdzieś po drodze. Może to być jednak problem, bo nasza felga ma specyficzny, rzadko spotykany rozstaw śrub mocujących.

Kierowca chce wrócić na stację i spróbować doraźnie naprawić koło i pojechać dalej, ale jest pod presją współtowarzyszy podróży, że szkoda czasu i lepiej wyrzucić koło, bo teraz pełno takich na pewno leży gdzieś po drodze. I na pewno znajdziemy zaraz wiele takich kół sprawnych i napompowanych, bo w TV mówili że takich porzuconych , ale dobrych kół jest coraz więcej.

Ciekawe, którą opcję byś wybrała?

 

Drodzy Państwo

                           Serdecznie zapraszamy na organizowaną przez Wspólnotę Rdzennego Ludu Polskiego
                                                                                      Konferencję
                                                   „NOWA edukacja, nasza kultura i język w ramach WRLP
                                                        termin: 03.06.2023 r. (sobota)  w godz. 10 – 18.
                                                        miejsce: Łódź, ul. Piotrkowska (prosimy o kontakt z organizatorami).
                                                        kwadrans pieszo z Dworca Fabrycznego
                                                        opłata za catering w wersji podstawowej 20 zł na miejscu
                                                        możliwość zamówienia obiadu (na własny koszt)
 
Sprawy organizacyjne:
Wystąpienia oraz debata mają mieć na celu wypracowanie modelu nowej edukacji oraz sposobów jego wdrażania w świetle nowych możliwości wynikających z praw ludności rdzennej.
Proponowane główne obszary tematyczne:
1.      Preferowane treści i metodologia edukacji a obecny program nauczania.
2.      Podział nowej edukacji na etapy nauczania.
3.      Rola rodziców w procesie nauczania dzieci oraz zasady relacji z naszą nową szkołą.
4.      Zarys całościowej koncepcji nowego procesu edukacji.
5.      Warunki socjalne naszej nowej szkoły – niezbędne i polecane.
6.      Edukacja dorosłych.
7.      Inne potrzeby w edukacji.

Poruszone będą też inne aspekty edukacji, naszej kultury i języka oraz aspekty prawne, ale jako tematy głównie hasłowe.
Doceniając Państwa doświadczenie i znajomość tematu zakładamy Państwa aktywność i czynny udział w panelu dyskusyjnym oraz konstruktywne wypowiedzi czy też przedstawianie rozwiązań dla nowej edukacji.
Liczymy, że w toku rozmów i dyskusji wspólnie stworzymy nowy, docelowy model edukacji .

Konferencja ma dwa zasadnicze cele:          
1) Zapoznanie z całościową koncepcją przyczyn i celów powołania WRLP, nie jako partyjno-politycznej platformy mało efektywnej walki, ale autonomicznej, samorządnej i organicznej platformy skutecznych działań dla osiągnięcia celów społecznościowych, duchowych, kulturowych i edukacyjnych, zadowalających efektów gospodarczych i bezpieczeństwa prawnego.
2) Stworzenie z grona zaproszonych gości grup zadaniowych, które w oparciu o przedstawione bloki tematyczne dotyczące edukacji, kultury i języka, przedyskutują wyłonione kwestie i nadadzą odpowiedni tok pracom nad nowym modelem edukacji.

Konferencja nie ma mieć charakteru wystąpień w formie referatów, ale w formie zainicjowania  konstruktywnego wypracowania nowych programów i metod nauczania. Naszym celem jest opracowanie rozstrzygnięć odnośnie proponowanych zagadnień - utworzenia grup zadaniowych i wyznaczenia konkretnych zadań do realizacji. Alternatywnie - zainicjowanie platformy porozumienia w formie konsensusu w wyniku dyskusji w gronie powołanych zespołów zadaniowych.
Przewidywany czas wystąpień będzie zależał od czynników organizacyjnych, niemniej forma organizacyjna zakłada stworzenie grup zadaniowych, aby można było przedstawić propozycje stworzenia zespołów opracowujących rozwiązania w różnych obszarach tematycznych.
Mamy nadzieję że takie pionierskie i pragmatyczne podejście spotka się z Państwa akceptacją.
 
Krótkie wprowadzenie:
Stojąc na gruncie niepodważalnych zasad prawa naturalnego oraz w oparciu o stanowione i respektowane także przez Polskę prawo międzynarodowe, w lipcu 2022 r. zainicjowaliśmy Wspólnotę Rdzennego Ludu Polskiego (WRLP). W październiku 2022 r. o fakcie powołania do życia WRLP zostały powiadomione stosowne organa Organizacji Narodów Zjednoczonych, w tym Sekretarz Generalny ONZ. Równolegle zostały zawiadomione o tym fakcie także najwyższe władze państwowe Rzeczypospolitej Polskiej.                                                                  
Od jesieni 2022 r. trwają systematyczne prace analityczne, organizacyjne, a także przygotowywany jest cały kompleks długookresowych i koniecznych bieżących planów i programów działań oraz konkretnych rozwiązań instytucjonalnych zmierzających do samoidentyfikacji i samostanowienia o sobie Rdzennego Ludu Polskiego. Dokonujemy tego w oparciu o swoją tożsamość etniczną, duchową, kulturową i językową, historyczne doświadczenia społeczne, gospodarcze i polityczne, a także opierając się na międzynarodowych prawach ludności rdzennej. Te ostatnie najpełniej wyrażone są w Deklaracji ONZ o Prawach Ludności Rdzennej z 13 grudnia 2007 r.

Wyżej wymieniona Deklaracja ONZ - przyjęta także przez Rzeczpospolitą Polską, uznająca Kartę Narodów Zjednoczonych, Międzynarodowy Pakt Praw Gospodarczych Społecznych i Kulturalnych oraz Międzynarodowy Pakt Praw Obywatelskich i Politycznych, jak również Deklarację Wiedeńską i „Program Działań” - przyznaje ludności rdzennej olbrzymi zakres praw do samookreślenia, samostanowienia, samorządności i autonomii w ramach instytucji państwa. Do jednych z najważniejszych praw należy prawo do edukacji w duchu zachowania tradycji  nawiązującej do cech i wartości, które są bliskie nam, jako rdzennym potomkom naszych przodków. Dotyczy to szczególnie zagadnień wychowania i edukacji ukierunkowanych na  samodzielność, kreatywność, umiejętność samodzielnego myślenia i dystansu do manipulacji przy pomocy różnych środków  i narzędzi wykorzystujących psychomanipulację społeczną.

W świetle powyższych praw oraz stojąc na gruncie zasad suwerenności w zakresie nauczania i edukacji, a także  z potrzeby bezpieczeństwa świadomości i wiedzy o świecie, WRLP za jeden z najważniejszych obszarów aktywności społecznej  uznaje opracowanie własnych systemów edukacji, opartych o programy edukacyjne i własną metodykę nauczania wykorzystujące najnowsze doświadczenia i wiedzę naukową. Mamy prawo stworzyć pełny zakres edukacji, od przedszkolnej, po uczelnie wyższe. Przed nami ogromne wyzwanie. Zaplanowaliśmy zająć się tymi zagadnieniami w sposób zorganizowany i powoli, ale skutecznie dążyć do osiągnięcia  naszych celów. Poprawa poziomu nauczania, wykształcenia oraz świadomości jest jednym z głównych naszych celów strategicznych.
Tej problematyce wychowania i edukacji poświęcamy najbliższą konferencję, 3 czerwca 2023 roku..
Nadmieniamy, że powstałe opracowania mają służyć całemu społeczeństwu, ale dzięki regulacjom prawnym, ich realizacja w ramach Wspólnoty Rdzennego Ludu Polskiego byłaby znacznie łatwiejsza ze względu m.in. na dużo większą autonomię i niezależność.

W imieniu Wspólnoty Rdzennego Ludu Polskiego
Roman Klimczyk – Starszy Najwyższej Rady WRLP
Więcej informacji pod adresem : https://autonomiarlp.pl/03062023
Kontakty do organizatorów:
Roman Klimczyk 606 301 358,  Krystyna Kwapisiewicz 785 928 159,  Paweł Ziemiński 510 070 755
www.autonomiarlp.pl

Projekt Statutu Fundacji ( nazwa własna, np. „Dęby”, „Rodzina Rodów”, …?)

Wspólnoty Rdzennego Ludu Polskiego

PREAMBUŁA

My, Polki i Polacy, członkowie rdzennego, słowiańskiego ludu polskiego, a zarazem obywatele Rzeczypospolitej Polskiej:

  • uznając swoją przynależność do rdzennego ludu polskiego, zamieszkałego od tysięcy lat na zwartym terytorium geograficznym w dorzeczu Wisły i Odry-potwierdzoną dowodami archeologicznymi, DNA-genealogicznymi, etnograficznymi i historycznymi,
  • wywodząc ciągłość swojej tożsamości kulturowej w oparciu o język polski, wartości duchowe i społeczne, wierzenia religijne i obyczaje,
  • uznając niezbywalność i wyłączność swoich praw do zasobów naturalnych na ziemi, pod ziemią - w tym wód i mórz przybrzeżnych na terytorium swego zamieszkiwania i gospodarowania oraz niezbywalność praw do suwerennego zagospodarowywania tych zasobów dla wspólnego dobra w oparciu o bezpieczne i efektywne technologie,
  • uznając niezbywalne prawa do samookreślenia i samodzielnego kształtowania własnych instytucji politycznych, prawnych, gospodarczych, społecznych, kulturowych, edukacyjnych, zdrowotnych i współuczestniczenia poprzez nie w podobnych instytucjach państwa polskiego,dążąc do zachowania dziedzictwa kulturowego i cywilizacyjnego w oparciu o racjonalny rozwój oparty na poszanowaniu praw naturalnych osoby ludzkiej, suwerennych praw wspólnot narodowych oraz poszanowaniu środowiska naturalnego,
  • wyciągając wnioski z doświadczeń historycznych ludu polskiego i jego zorganizowanych form życia państwowego zarówno w odniesieniu do stosunków wewnątrz wspólnoty narodowej, jak i w relacjach międzynarodowych oraz w stosunkach z państwami i z organizacjami ponadpaństwowymi – które to doświadczenia dostarczają przykładów zarówno samodzielności i samostanowienia, jak i zależności, kolonializmu, a nawet utraty państwowości i niszczenia ludności w wyniku zaplanowanych działań ludobójstwa,
  • w trosce o bezpieczeństwo i ciągłość pokoleń, poszanowanie prawa do samostanowienia, samookreślenia, samorządności i autonomiczności oraz rzeczywistego i efektywnego uczestniczenia w strukturach państwa, które zobowiązane jest do dbania o zachowanie niepodległości, suwerenności i kształtowania równoprawnych, wzajemnie korzystych stosunków z innymi ludami, państwami i organizacjami ponadpaństwowymi.

ROZDZIAŁ I

Postanowienia ogólne

  • 1.

1. Fundacja „Wspólnoty Rdzennego Ludu Polskiego albo nazwa własna ?” zwana dalej Fundacją, ustanowiona przez osoby: ....................................................................zwanych dalej Fundatorami, aktem notarialnym sporządzonym przed notariuszem ………………., w kancelarii notarialnej w Łodzi, ………………………….., w dniu …..03.2023 roku, działa na podstawie przepisów prawa polskiego, prawa międzynarodowego oraz niniejszego statutu.
2. Fundacja nie jest związana z żadną partią, ani z żadnym wyznaniem.

  • 2.

1. Fundacja działa na podstawie:

    1. Ustawy z dnia 06 kwietnia 1984r. o fundacjach (Dz.U. nr 46, poz.203 z 1991r., z późn. zm.);
    2. Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. nr 96, poz. 874 z 2003r. z późn. zm.);
    3. Karty Organizacji Narodów Zjednoczonych ( w szczególności art.1, pkt.1, pkt 2, pkt.3, pkt.4; art.3; art.7; art.10) z dnia 26 czerwca 1945 r.
    4. Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka z 10 grudnia 1948 r.
    5. Międzynarodowego Paktu Praw Obywatelskich i Politycznych ( w szczególności art.1 pkt 1- z dnia16 grudnia 1966 r.,
    6. Deklaracji Organizacji Narodów Zjednoczonych o Prawach Ludności Rdzennej stanowiącej aneks do Uchwały Zgromadzenia Ogólnego Narodów Zjednoczonych z dnia 13 września 2007 r.,
    7. Statutu Fundacji, zwanego dalej Statutem

2. Fundacja posiada osobowość prawną.

3. Siedzibą Fundacji jest Łódź

4. Terenem działania Fundacji jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej
5. Dla realizowania celów Fundacja może prowadzić działalność w kraju i poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

  • 3.

1. Fundacja może używać nazwy skróconej: Fundacja ….?

2. Fundacja może dla współpracy z zagranicą posługiwać się tłumaczeniem nazwy w wybranych językach obcych.

3. Fundacja używa pieczęci z nazwą Fundacji oraz posiada własny znak graficzny.

  • 4.

Fundacja może ustanawiać odznaki, medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym oraz jednostkom organizacyjnym nie posiadającym osobowości prawnej, zasłużonym dla Fundacji lub realizacji jej celów.

  • 5.

Ministrem właściwym ze względu na cele Fundacji jest ds. minister rozwoju, pracy i technologii lub minister edukacji i nauki?

  • 6.

Czas działania Fundacji jest nieograniczony.

ROZDZIAŁ II

Misja, cele, formy i zasady działania Fundacji

  • 7.

Misją Fundacji jest:

  • rozwijanie życia gospodarczego, społecznego i kulturalnego, w oparciu o swobodnie kształtowany model wspólnoty zgodnie z własnymi, tradycyjnymi i wartościami społecznymi,
  • jednoczenie i budowanie społeczności potomków Przodków, zamieszkałych na ziemiach obecnie stanowiących terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz używanie w mowie codziennej oraz dla potrzeb edukacji i komunikacji społecznej języka polskiego; dbanie o jego kulturę i rozwój.
  • formułowanie i egzekwowanie niezbywalnych praw wspólnoty do posiadanych zasobów naturalnych i spożytkowania ich według zasad eksploatacji i technologii gwarantujących zarówno dobrobyt społeczny, jak i bezpieczeństwo w zakresie zdrowia ludności i zrównoważonego środowiska naturalnego,
  • propagowanie szacunku do ludów ościennych, działania na rzecz dobrosąsiedzkich stosunków z nimi oraz współpraca gospodarcza i wymiana dóbr kultury materialnej i duchowej, dla dobra całej planety,
  • przeciwstawienie się wszelkim formom przemocy, dominacji i jakiejkolwiek obcej ingerencji w życie społeczne i gospodarcze ludów rdzennych, tak ze strony państw, bloków państw, instytucji i organizacji międzynarodowych, jak i korporacji ponadnarodowych.
  • 8.

Celami Fundacji są:

  1. Ewolucja państwa polskiego w kierunku oddolnego, samoregujującego się organizmu pro-obywatelskiego, wspierającego przedsiębiorczość, sprawiedliwość oraz suwerenność Polaków i zachowującego ich tożsamość kulturową.
  2. Pobudzanie i kształtowanie świadomości Polaków poprzez efektywną i ustawiczną edukację, powiązaną z praktyką zawodową, działalnością twórczą oraz prospołeczną działalnością publiczną.
  3. Przedkładanie gotowych projektów rozwiązań ustrojowych dotyczących dowolnej dziedziny i przejawu życia państwowego i społeczno-gospodarczego.
  4. Wzmacnianie więzi rodzinnych, sąsiedzkich, środowiskowych, regionalnych, i ogólnopaństwowych – z udziałem uczciwych obywateli oraz ich organizacji.
  5. Kreowanie wzorców postawy świadomego i zaangażowanego obywatela.
  6. Stworzenie i prowadzenie ośrodka myśli ustrojowej (think-tanku) i wymiany poglądów.
  7. Konstruktywne, twórcze, służące rozwojowi silnej i suwerennej Polski oddziaływanie na państwowe ośrodki władzy w Polsce.
  8. Promowanie idei „posłów z ziemi” i „radnych z miejsca zamieszkania” - odpowiedzialnych wyłącznie przed wyborcami .
  9. Szerzenie idei samorządności oraz aktywności obywateli w życiu politycznym i gospodarczym kraju oraz tworzenie ku temu warunków.
  10. Budowanie ustroju opartego na zasadach wpólnot ziemskich, solidarności społecznej i służby państwowej.
  11. Kształtowanie systemu prawnego sądów ziemskich preferujacych procedury polubowne oraz arbitraż sąsiedzki i branżowy.
  • 9.

Fundacja realizuje swoje misję i cele poprzez:

    1. organizowanie szkoleń, spotkań, odczytów, seminariów, warsztatów, debat, konferencji i innych form edukacyjnych, rozwojowych i dyskusyjnych;
    2. upowszechnianie - za pośrednictwem prasy, radia, telewizji, sieci internetowej i innych mediów - wiedzy i rozwiązań ustrojowych;
    3. skupianie wokół idei Fundacji przedstawicieli różnych środowisk w kraju i za granicą - zainteresowanych wspierających jej cele;
    4. publikowanie tekstów, wywiadów, wyników badań, broszur, książek, pism i nagrań na tematy związane z ustrojem, rozwojem, funkcjonowaniem państwa i programami dla Polski,
    5. wykonywanie prac naukowo-badawczych wspierających działalność Fundacji,
    6. działalność wychowawczo – edukacyjna na poziomie przedszkolnym, szkoły podstawowej, średniej szkoły ogólnokształcacej i zawodowej oraz szkół wyższych
    7. tworzenie projektów rozwiązań legislacyjnych, programów i kampanii społecznych służących celom Fundacji, a także konsultowanie i opiniowanie projektów państwowych
    8. organizowanie wolontariatu,
    9. animowanie przedsiębiorczości i wspomaganie inicjatyw gospodarczych,
    10. współpracę z instytucjami państwowymi i samorządowymi, organizacjami pozarządowymi, a w szczególności stowarzyszeniami i fundacjami, oraz osobami fizycznymi i prawnymi, działającymi w zakresie objętym celami Fundacji,
    11. organizowanie imprez kulturalnych, filmowych i artystycznych, festiwali, koncertów, występów, wystaw, wernisaży, plenerów, festynów i happeningów i innych form służących realizowaniu celów Fundacji,
    12. działalność naukową i badawczą związaną z celami Fundacji,
    13. działalność wydawniczą,
    14. prowadzenie stron www,
    15. działalność filmowa i radiowa
    16. przedstawianie właściwym organom władz państwowych i samorządowych postulatów i opinii w sprawach związanych z zakresem działalności Fundacji,
    17. występowanie jako strona w procesach sądowych w ważnym interesie społecznym oraz dotyczących fundamentalnych praw i wolności człowieka
    18. pozyskiwanie środków na swoją działalność statutową, w tym prowadzenie zbiórek publicznych,
    19. prowadzenie kas samopomocy finansowej i zapomóg społeczno-gospodarczych
    20. prowadzenie działalności edukacyjnej, doradczej i konsultacyjnej w dziedzinie zdrowia i wyżywienia człowieka oraz różnorodnych form terapii fizycznej i psychicznej.
  1. Dla osiągnięcia swych celów Fundacja może wspierać, także finansowo, działalność innych osób i instytucji działających dla osiągnięcia celów zbieżnych z celami Fundacji.

      2. Dla realizacji swych celów Fundacja może zawierać porozumienia, nawiązywać współpracę z osobami fizycznymi i prawnymi oraz jednostkami nie mającymi osobowości prawnej w kraju i za granicą. Fundacja może zatrudniać pracowników.
      3. Fundacja realizuje swoje cele w formie nieodpłatnej i odpłatnej działalności pożytku
      4. Fundacja nie działa w celu osiągnięcia zysku

ROZDZIAŁ III

Majątek i dochody Fundacji

  • 10.

Majątek Fundacji stanowi Fundusz założycielski, czyli środki pieniężne i prawa majątkowe przekazane przez Fundatorów w akcie założycielskim oraz inne mienie nabyte przez Fundację w toku działania.

  • 11.
  1. Środki na realizację celów Fundacji i pokrycie kosztów jej działalności mogą pochodzić z:
    1. dobrowolnych świadczeń, wpłat i dotacji;
    2. darowizn, spadków i zapisów testamentowych od osób fizycznych;
    3. darowizn, dotacji i subwencji od osób prawnych krajowych i zagranicznych oraz jednostek nie posiadających osobowości prawnej;
    4. dochodów ze zbiórek publicznych oraz prywatnych, po uprzednim uzyskaniu wszelkich decyzji i zezwoleń;
    5. majątku ruchomego i nieruchomego oraz z praw majątkowych Fundacji;
    6. dochodów z majątku Fundacji i odsetek bankowych;
    7. dochodów z konkursów i licytacji,
    8. dotacji pozyskanych z funduszy pomocowych ONZ, Unii Europejskiej i budżetu państwa,
    9. prowadzonej działalności gospodarczej, po jej rozpoczęciu,
    10. rekompensat i odszkodowań.
    11. Udziałów z tytułu ekspoloatacji i przetważania zasobów naturalnych na terenie Polski
    12. partycypacji w dochodach powstałych w wyniku odzyskania dóbr kultury materialnej i niematerialnej zagrabionych Polsce w wyniku najazdów, wojen i okupacji.

      2. Majątek i dochody Fundacji służą realizacji jej celów statutowych.

  • 12.
  1. Dochody pochodzące z dotacji, subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji, z poszanowaniem woli donatorów bądź spadkodawców.
  2. W sprawach przyjęcia darowizn oświadczenia wymagane przepisami prawa składa Zarząd Fundacji. Zarząd może odmówić przyjęcia darowizny i jest zobowiązany do działania z najwyższą starannością w celu zabezpieczenia interesów Fundacji.
  3. W sprawach dziedziczenia oświadczenia wymagane przepisami prawa składa Zarząd mogąc odmówić przyjęcia spadku w celu zabezpieczenia interesów Fundacji.
  4. Zabrania się udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Fundacji w stosunku do członków jej Władz i organów, jej pracowników oraz członków Klubu Fundacji, o którym mowa w rozdziale VI, a także osób, z którymi członkowie Klubu, członkowie Władz i organów oraz pracownicy Fundacji pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”.
  5. Zabrania się przekazywania majątku Fundacji na rzecz członków organów Fundacji lub pracowników Fundacji oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeżeli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach.
  6. Wprowadza się zakaz wykorzystywania majątku Fundacji na rzecz członków organów Fundacji, lub pracowników Fundacji oraz ich osób bliskich na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego.
  7. Zabrania się zakupu towarów lub usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organów Fundacji lub pracownicy Fundacjioraz ich osoby bliskie na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
  • 13.

Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą po podjęciu odpowiedniej decyzji przez Zarząd Fundacji.

ROZDZIAŁ IV

Rada Fundatorów

  • 14.
  1. Rada Fundatorów jest organem stanowiącym, wnioskodawczym i opiniującym Fundacji.
  2. Radę Fundatorów tworzą wszyscy Fundatorzy.
  3. Fundator może być członkiem Zarządu Fundacji albo członkiem innego organu Fundacji.
  • 15.

Do zakresu zadań Rady Fundatorów należy:

  1. Wytyczanie głównych, strategicznych kierunków działalności Fundacji,
  2. Powoływanie i odwoływanie członków Rady Nadzorczej Fundacji,
  3. Powoływanie i odwoływanie członków Zarządu Fundacji,
  4. Podejmowanie decyzji w sprawie połączenia z inną fundacją lub o likwidacji Fundacji,
  5. Dokonywanie zmian w Statucie Fundacji,
  6. Podpisywanie umów Fundacji z członkami Zarządu, przy czym umowę w imieniu Fundacji musi podpisać minimum dwóch członków Rady Fundatorów, wśród których nie może być osoby podpisującej umowę jako członek Zarządu, tzn. nie można podpisywać umowy z samym sobą,
  7. Uchwalanie Regulaminu działania Rady Nadzorczej Fundacji i Regulaminu ZarząduFundacji,
  8. Podejmowanie decyzji o zaciąganiu zobowiązań i wydawaniu środków finansowych przekraczających niższą z dwóch kwot: kwoty równej jednej czwartej zasobów finansowych Fumdacji ( rozumianych jako saldo na rachunku bieżącym + stan kasy na dzień zaciągniecia zobowiazania) Fundacji i kwoty 25 tysięcy złotych;
  9. Nadawanie i odbieranie tytułu Honorowego Przewodniczącego Fundacji. Godność ta może zostać nadana więcej niż jednej osobie.
  • 16.
  1. Rada Fundatorów zbiera się nie rzadziej niż 2 razy w roku na wniosek dowolnego jej członka.
  2. Uchwały Rady Fundatorów podejmowane są większością 4/5głosów przy obecności co najmniej ¾członków Rady, o ile Statut nie stanowi inaczej.
  3. Członkowie Rady Fundatorów mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów ponoszonych w związku z pełnieniem funkcji, po ich udokumentowaniu i o ile środki finansowe Fundacji na to pozwalają.
  4. W przypadku śmierci lub stałej niezdolności do wykonywania funkcji członka Rady Fundatorów przez jednego z jej członków, jego spadkobierca typuje następcę, który musi uzyskać akceptację pozostałych członków Rady Fundatorów.

ROZDZIAŁ V

Rada Nadzorcza Fundacji

  • 17.
  1. Rada Nadzorcza sprawuje nadzór nad Zarządem i powołanymi przez Zarząd organami.
  2. Członków Rady Nadzorczej powołuje i odwołuje Rada Fundatorów.
  3. Członek Rady Nadzorczej nie może być członkiem Zarządu ani organów kontrolowanych przez Zarząd.
  4. Członkiem Rady Nadzorczej może zostać osoba nie karana, która ma obywatelstwo polskie.
  5. Rada Nadzorcza Fundacji składa się z 3, 5 lub 7 ( przewodniczącego Rady Nadzorczej mianuje Rada Fundatorów)osób.
  6. Członkowie Rady Nadzorczej mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów ponoszonych w związku z pełnieniem funkcji, po ich udokumentowaniu i o ile środki finansowe Fundacji na to pozwalają.
  • 18.

Do zakresu zadań Rady Nadzorczej należy:

    1. Zatwierdzanie sprawozdań i raportów Zarządu i organów przez Zarząd powołanych,
    2. Kontrolowanie przepływów pieniężnych i dokumentów finansowych Fundacji,
    3. Kontrolowanie stanu majątkowego i stanu zabezpieczenia prawnego Fundacji,
    4. Wskazywanie nieprawidłowości w działalności Fundacji i informowanie o nich Radę Fundatorów oraz Zarząd.
    5. Wnioskowanie o udzielenie bądź nieudzielenie absolutorium dla każdego członka Zarządu indywidualnie
    6. Sporządzanie rocznego sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej i jej efektów.
  • 19.

Mandat członka Rady Nadzorczej fundacji wygasa w przypadku:

    1. złożenia pisemnej rezygnacji;
    2. śmierci;
    3. skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
    4. odwołania uchwałą Rady Fundatorów, w każdym czasie.
  • 20.
  1. Uchwały Rady Nadzorczej zapadają zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej trzech czwartych członków Rady Nadzorczej, o ile postanowienia Statutu nie stanowią inaczej.
  2. Uchwały są podejmowane na posiedzeniach Rady Nadzorczej, w tym na posiedzeniach prowadzonych on-line poprzez sieć Internetu. W przypadku posiedzeń prowadzonych poprzez Internet każdy członek posiedzenia potwierdza swoje głosowania e-mailem wysłanym do wszystkich członków Rady Nadzorczej.
  3. Posiedzenia Rady Nadzorczej odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
  4. Organizatorem posiedzeń Rady Nadzorczej jest Przewodniczący lub na podstawie upoważnienia Przewodniczącego dowolny członek Rady Nadzorczej.
  5. O posiedzeniu Rady Nadzorczej muszą być skutecznie i z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem powiadomieni wszyscy jej członkowie.
  6. Posiedzeniom Rady Nadzorczej przewodniczy Przewodniczący lub na podstawie upowaznienia Przewodniczącego dowolny jej członek.
  7. Dla ważności posiedzenia Rady Nadzorczej konieczna jest obecność co najmniej trzech czwartych liczby jej członków.
  8. Z posiedzeń Rady Nadzorczej sporządza się protokoły zawierające:
    1. listę osób obecnych na posiedzeniu;
    2. treść uchwał;
    3. tryb podjęcia uchwały;
    4. wynik głosowania.

ROZDZIAŁ VI

Zarząd Fundacji

  • 21.
  1. Zarząd jest organem kierującym działalnością Fundacji i reprezentującym Fundację.
  2. Zarząd Fundacji składa się z nie mniej niż 3 i nie więcej niż 5 członków.
  3. Członkiem Zarządu może zostać osoba nie karana, która ma obywatelstwo polskie.
  4. Pierwszy Zarząd liczy 3 (trzech) członków w osobach:
  5. Zarząd w głosowaniu jawnym wybiera Prezesa Zarządu
  6. Członkowie Zarządu mogą otrzymywać zwrot uzasadnionych kosztów ponoszonych w związku z pełnieniem funkcji, po ich udokumentowaniu i o ile środki finansowe Fundacji na to pozwalają.
  • 22.

Do zakresu zadań Zarządu należy:

  1. Bieżące kierowanie działalnością Fundacji i reprezentowanie jej na zewnątrz;
  2. Opracowywanie planów działania Fundacji;
  3. Powoływanie i odwoływanie nowych organów Fundacji, w tym Komitetów i Rad przy Fundacji o charakterze doradczym lub honorowym,
  4. Realizowanie celów statutowych;
  5. Kierowanie i zarządzanie majątkiem Fundacji i funduszami wydzielonymi i powierzonymi Fundacji, nie przekazanymi do kompetencji innych organów;
  6. Przyjmowanie zapisów, darowizn, subwencji i dotacji;
  7. Podejmowanie decyzji o prowadzeniu działalności gospodarczej przez Fundację oraz określanie jej form działania i zakresu;
  8. Zatrudnianie pracowników Fundacji;
  9. Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych z działalności Fundacji i przedkładanie ich każdorazowo do dnia 20 lutego Radzie Nadzorczej i Radzie Fundatorów;
  10. Ustanawianie i przyznawanie odznak i tytułów honorowych oraz innych nagród i wyróżnień;
  11. Sporządzanie dorocznego raportu z działalności Fundacji i przedkładanie go Radzie Nadzorczej i Radzie Fundatorów;
  12. Nabywanie, zbywanie i obciążanie majątku nieruchomego;
  13. Ustanawianie zasad udzielania dotacji i innych form pomocy ze środków Fundacji;
  14. Przyjmowanie w poczet członków Klubu (p. rozdział VI Statutu) i podejmowanie uchwał o skreśleniu z listy członków Klubu, a także prowadzenie rejestru Członków Klubu;
  15. powoływanie sekcji tematycznych i kół terenowych Klubu;
  16. podejmowanie decyzji o rozpoczęciu działalności gospodarczej Fundacji;
  17. Uchwalanie regulaminów Klubu, Rady Koordynacyjnej Klubu i innych w miarę potrzeby.
  • 23.

Mandat członka Zarządu wygasa w przypadku:
a. złożenia pisemnej rezygnacji;
b. śmierci;
c. skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
d. odwołania poprzez uchwałę Rady Fundatorów, w każdym czasie.

  • 24.
  1. Do składania oświadczeń woli w imieniu Fundacji , w tym w sprawach majątkowych, uprawnionych jest dwóch członków Zarządu działających łącznie.
  2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej dwóch trzecich członków Zarządu, o ile postanowienia Statutu nie stanowią inaczej.
  3. Uchwały są podejmowane na posiedzeniach Zarządu, w tym na posiedzeniach prowadzonych on-line poprzez sieć Internetu. W przypadku posiedzeń prowadzonych poprzez Internet każdy członek posiedzenia potwierdza swoje głosowania e-mailem wysłanym do wszystkich członków Zarządu.
  4. Zarząd może powołać pełnomocników do kierowania określoną sferą spraw należących do zadań Fundacji.
  5. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy.
  6. Organizatorem posiedzeń Zarządu jest Prezes bądź na podstawie upoważnienia dowolny członek Zarządu.
  7. O posiedzeniu Zarządu muszą być skutecznie i z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem powiadomieni wszyscy członkowie Zarządu.
  8. Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Prezes bądź na podstawie upważnienia Prezesa dowolny członek Zarządu.
  9. Dla ważności posiedzenia Zarządu konieczna jest obecność co najmniej dwóch trzecich członków Zarządu.
  10. Z posiedzeń Zarządu sporządza się protokoły zawierające:

a. listę osób obecnych na posiedzeniu;
b. treść uchwał;
c. tryb podjęcia uchwały;
d. wynik głosowania.

ROZDZIAŁ VII

  • 25.
  1. Dla celów aktywizacji i samorządności środowisk terenowych powołuje się GNIAZDA.
  2. Gniazda mają strukturę terytorialną – ziemską. Są to odpowiednio
    - albo struktura 49 województw
    - albo obecna 16 województw
    - albo struktura okregów wyborczych do sejmu bądź senatu
    - albo zupełnie nowy podział
  3. Gniazda posiadają dwustopniowa organizacje a) terytorialną + b) branżową
  4. Obie struktury wymagają akceptacji Rady Nadzorczej Fundacji.
  5. Gniazdo wybiera Radę Koordynacyjną Gniazda + Sejmik Ziemski
  6. Program Gniazda i cele działania muszą być zgodne z zalożeniami Ideowymi WRLP i ze statutem Fundacji
  7. Trzeba opracowac zasady obecności członków Zarządu Fundacji lub Fundatorów Radach koorynacyjnych Gniazd ?
  8. Oddzielnie winien być chyba opracowany statut Gniazda ?

ROZDZIAŁ VIII

Zmiany w działaniu Fundacji

  • 26.
  1. Zmiany Statutu dokonywane są przez Radę Fundatorów w trybie uchwały podejmowanej większością 2/3 głosów w obecności wszystkich członków Rady.
  2. Zmiany Statutu nie mogą dotyczyć ograniczenia pierwotnych celów Fundacji.
  • 27.
  1. Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celu, dla którego Fundacja była ustanowiona, lub w razie wyczerpania środków finansowych i majątku Fundacji. Uchwałę o likwidacji Fundacji podejmuje Rada Fundatorów w trybie uchwały podjętej jednomyślnie.
  2. Środki majątkowe pozostałe po przeprowadzeniu likwidacji Fundacji muszą zostać przeznaczone na cele zgodne z celami Fundacji określonymi w § 8 Statutu, przy czym środki zgromadzone w ramach poszczególnych Funduszy powierzonych lub wydzielonych winny zostać przeznaczone na cele zgodne z celami tychże Funduszy.
  3. Decyzję o przeznaczeniu środków majątkowych podejmuje Zarząd jednogłośnie w trybie uchwały.

Łódź, … . …. . 2023

Podpisy fundatorów: